Românii au o pasiune pentru maşinile nemţeşti, şi, în general, pentru cele aduse din Germania. Aşa că am dat o căutare pe unul dintre cele mai populare site-uri de maşini rulate din Germania, şi am găsit un BMW X6 care ne-a atras atenţia prin preţul scăzut. Doar 23.990 de EURO. Este vorba de un diesel produs în 2009, cu 185,000 km la bord. Din poze maşina arată decent, singura neconcordanţă între imagini şi informaţii fiind aceea că, deşi în descriere se specifică opţiunea M Performance, nu se văd pe nicheieri siglele.
Despre BMW X6, prima generaţie
BMW X6 este construit pe platforma lui X5 şi nu ascunde acest lucru. De fapt, asemănările stilistice între cele două modele sunt destul de mari, astfel că mulţi s-au întrebat dacă are sens pentru cele două modele să coexiste.
Răspunsul celor de la Munchen este clar: X5 şi X6 sunt fraţi care nu se vor canibaliza, deoarece au target diferit. Faţă de X5, BMW X6 are spatele mai plonjat, aducând cu forma unui coupe, ceea ce se reflectă în configuraţia 2+2 a scaunelor (deci X6 are cu trei locuri mai puţin decât X5). De asemenea, deşi X6 este mai lung cu 2 cm, portbagajul acestuia este mai redus cu 50 de litri – valoarea acestuia variază între 570 şi 1.450 litri.
Cu alte cuvinte, X6 este un X5 pentru cei cu mai puţine necesităţi de spaţiu util interior – totuşi, BMW nu a riscat şi a dotat X6 cu patru portiere, nu doar cu două, cum va proceda Land Rover cu viitorul coupe de teren prefigurat de LRX Concept.
Am putea spune că BMW X6 este primul SUV-coupe-cu-patru-uşi, iar marketingul BMW va profita din plin de acest nou subsegment creat. Şi, pentru că un asemenea automobil inspiră forţă şi sportivitate, gama de motorizări este de mare clasă, iar cuvântul de ordine este twin-turbo pentru trei din cele patru motorizări oferite. Puterile acestora variază între 235 CP şi 408 CP, iar emisiile de CO2 între 217 şi 299 g/km.
Interesant este faptul că de la X5 au fost preluate doar propulsoarele diesel, cele pe benzină fiind diferite.
Astfel, dacă versiunea de top a lui X5 este dotată cu un V8 de 4,8 litri şi 355 CP, BMW X6 are dreptul la un V8 de cilindree mai mică (4,4 litri), dar dotat cu twin-turbo, ceea ce îi conferă un surplus de 53 CP, ajungând până la o putere maximă de 408 CP. Un răspuns foarte hotărât la adresa lui Porsche Cayenne GTS, care dezvoltă 405 CP, este adevărat, fără turbo.
Citeşte şi Numai în România găseşti asemenea şmecheri inconştienţi (video)
Sursă: autoscout24.de